Lemvigh-Müller kiggede på det, de havde på hylderne, og gjorde det mere synligt for deres kunder, og ikke mindst dem selv. Se filmen
Med 1.200 medarbejdere, 385.000 varenumre og over 6 milliarder i omsætning er Lemvigh-Müller Danmarks største stål- og teknikgrossist.
Problemet for Lemvigh-Müller, og alle andre grossister for den sags skyld, er, at de hos mange opfattes som en udgift.
En af årsagerne er internetbutikkerne, som har gjort det muligt for alle at finde varer til en pris, der er lavere end dem, Lemvigh-Müller tilbyder.
Prisen er derfor ikke længere et parameter, Lemvigh-Müller alene kan bruge som salgsargument over for deres kunder, men hvad kan man så sige?
En portefølje, der spreder sig over el, stål og vvs er i sig selv en kompliceret størrelse, men når så kundemassen spreder sig fra elektrikeren eller vvs’eren med en enkeltmandsvirksomhed til store spillere som Mærsk og Vestas, så er det ikke helt enkelt at forklare, hvad det er, man laver, i en kort sætning.
For at finde frem til årsagen til, at håndværkere følte, at det var dyrt at handle med Lemvigh-Müller, blev der gennemført en række interviews med kunder og en serie workshops med ledere fra Lemvigh-Müllers forskellige divisioner. Disse resulterede i en helt ny kommunikationsplatform, der tog udgangspunkt i alt det, kunderne får ud af at være en del af Lemvigh-Müller. Den nye måde at kommunikere på blev forklaret på en helt enkel måde til samtlige ansatte gennem en film, og der blev lavet annoncer til samtlige relevante målgrupper. Alt sammen med samme afsæt: ‘Godt hjulpet’.