Godt Hjulpet

Lemvigh-Müller kiggede på det de havde på hylderne, og gjorde det mere synligt for dem selv, og ikke mindst deres kunder. Se filmen

Lemvigh-Müller er Danmarks største stål- og teknikgrossist. Med 1.200 medarbejdere, 385.000 varenumre og 5,5 mia. i omsætning siger det næsten sig selv, at Lemvigh-Müller er en stor spiller på det danske marked.

Problemet for Lemvigh-Müller, og alle andre grossister for den sags skyld, er at de opfattes som en ‘udgift’.

Internetbutikkerne har gjort det muligt for VVs’eren, elektrikeren, og andre af samme slags, at finde varer på nettet til en pris der kan være billigere end de priser Lemvigh-Müller tilbyder.

Så prisen er altså ikke et parameter, Lemvigh-Müller kan bruge overfor deres kunder, men hvad kan man så sige?

Med en portefølje der spreder sig over el, stål, VVS, videruddannelseskurser og projektstyring etc. er det ikke helt enkelt at forklare, hvad det er man laver, og når kunderne spænder fra den enlige elektriker til entreprenørselskaber med flere tusinde mennesker ansat, så handler det -uanset størrelse- om at føle sig Godt Hjulpet.

For at finde frem til årsagen for at håndværkere følte at det var dyrt at handle med Lemvigh-Müller, blev der gennemført en række workshops med ledere fra Lemvigh-Müllers forskellige divisioner. Disse resulterede i en helt ny kommunikationsplatform, der tog udgangspunkt i alt det kunderne får ud af at være en del af LM. Den nye måde at kommunikere på blev forklaret på en helt enkel måde til samtlige ansatte gennem en film, og der blev lavet annoncer til samtlige relevante målgrupper. Altsammen med samme afsæt: ‘Godt hjulpet’.

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.