Alka Succesen

Alka forsikring kunne se at de danske fagforbund mistede medlemmer og når ens kunder er lige netop dem, så bliver man nødt til at blive mere markedsorienteret.

Alka forsikring er ejet af fagforbundene og derfor har kundemassen naturligt været primært medlemmer af forskellige forbund. Fagforeninger har ikke den samme status som i gamle dage og medlemmerne er begyndt at søge nye veje. At have forbundskunder som primær fødekilde blev noget man skulle forholde sig til hos Alka. En stor undersøgelse om hele forsikringsmarkedet blev sat i gang og baseret på konklusionerne fra denne ændrede Alka alt fra top til tå.

FOLK TROEDE FAKTISK AT ET LILLE FORSIKRINGSSELSKAB DÆKKER DÅRLIGERE EN ET STORT

En helt ny platform blev lavet og på den blev der bygget et helt andet Alka, som fremstår mere moderne og som virker størrer og smidigere. Den orange prik i Alkas nye logo blev omdrejningspunktet for al kommunikation. Prikken går igen som den kendte stol i de reklamer der vises på TV, samt cirklen og den orange farve blev brugt til symboler både i brochurer og på nettet.

ALT ER BLEVET MÅLT LØBENDE OG EFFEKTEN AF SAMMENHÆNGSKRAFTEN, HAR VÆRE FORBAVSENDE HØJ

Baseret på stærke indsigter og en næsten autistisk sammenhæng i kommunikationen gør Alka til et af forsikringsbranchens hurtigst voksende og et af branchens stærkeste brands på bare 5 år.

 

Alka_CVI_Guidelines_ver.03.05_linked_Page_001

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.