En fantastisk rejse

Alka Forsikring kunne se, at de danske fagforbund mistede medlemmer, og når ens kunder er lige netop dem, så bliver man nødt til at blive mere markedsorienteret.

Problem:

Alka Forsikring er ejet af fagforbundene, og derfor har kundemassen naturligt været domineret af medlemmer fra forskellige forbund. Fagforeninger har ikke den samme status som i gamle dage, og mange medlemmer er begyndt at søge nye veje. At have forbundskunder som primær fødekilde blev derfor noget, man skulle forholde sig til hos Alka.

Løsning:

Der blev lavet en stor analyse, hvor der dukkede mange overraskelser op, for eksempel at folk troede, at et lille forsikringsselskab dækker dårligere end et stort. Baseret på analysens indsigter blev der udviklet en helt ny kommunikationsplatform, hvor der opstod et helt nyt Alka Forsikring. Et Alka, som fremstod mere moderne og smidig og virkede større. Den orange prik i Alkas nye logo blev et omdrejningspunkt for al kommunikation. I filmene fik den hovedrollen som stol. Stolen og prikken blev sammen med den orange farve brugt som symboler i både brochurer og annoncer og på nettet.

Resultat:

Baseret på stærke indsigter og en rigid sammenhæng i kommunikationen gjorde de samlede tiltag Alka til et af forsikringsbranchens stærkeste brands på bare 5 år, og det kunne også ses på bundlinjen. Alka Forsikring var i samme periode branchens hurtigst voksende selskab.

Alka_CVI_Guidelines_ver.03.05_linked_Page_001

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.